wtorek, 5 czerwca 2012

Praca o reklamie


Reklama jest najpowszechniej stosowanym elementem oddziaływania promocyjnego na rynek. Zgodnie z powszechnie przyjmowaną definicją zaproponowaną przez AMA (American Marketing Association - Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu) jest to każda płatna forma nieosobistej prezentacji i popierania idei posiadania dóbr oraz usług przez ściśle określoną osobę zainteresowaną[1]. Reklama jest obecnie jedną z najważniejszych technik działania współczesnych przedsiębiorstw, szczególnie ważna dla rozwoju produktu. Podstawowe zadania reklamy to: wytworzenie świadomości i wiedzy na temat produktu czy usługi, kreowanie sympatii i preferencji wobec produktu, stymulowanie myślenia o produkcie oraz podejmowanie działań zmierzających do jego poznania
i nabycia.

Reklama widoczna jest w wielu dziedzinach życia. Duże znaczenie ma tzw. reklama społeczna promująca idee i dobra niematerialne, ważną rolę odgrywa reklama polityczna, uprawiana przez wszystkich uczestników życia politycznego (np. w czasie wyborów parlamentarnych lub prezydenckich). W tym przypadku często spotykamy się z reklamą negatywną- np. w formie plakatów czy innych elementów ostrzegających przed konsekwencjami palenia papierosów, czy też napastliwa reklama polityczna dążąca do zdyskredytowania przeciwników. Przede wszystkim jednak reklama kojarzona jest z marketingiem.

Niewątpliwie najbardziej sugestywna i docierająca do największej rzeszy odbiorców jest reklama telewizyjna.


[1] Aktualizacje  encyklopedyczne -  suplement do   Wielkiej   Ilustrowanej  Encyklopedii  Powszechnej Wydawnictwa Gutenberga, Tom 11: „Media", wyd. Kurpisz S.C., Poznań 1998, str. 216.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moderujemy komentarze