poniedziałek, 3 września 2012

Funkcja informacyjna, nakłaniająca i przypominająca reklamy

Podstawowe funkcje, które powinna spełniać reklama, to:

-       informacyjna,

-       nakłaniająca,

-       przypominająca.

Funkcja informacyjna reklamy jest najczęściej stosowana w fazie wprowadzania nowej usługi na rynek. Istnieje wtedy naturalna potrzeba otrzymania podstawowych informacji oraz przedstawienia korzyści oferowanych klientom przez dany produkt. W przypadku gdy już istniejący produkt ulega pewnym modyfikacjom, ulepszeniom, należy również poinformować o tym klienta. W przypadku produktów nowych lub częściowo modyfikowanych stosuje się reklamę nazywaną reklamą pionierską.

Funkcja nakłaniająca jest stosowana przede wszystkim w fazie wzrostu usług, kiedy klienci znają reklamowane usługi, a celem banku jest przekonanie ich do skorzystania z oferty. Na rynku pojawiły się już produkty konkurencyjne, dlatego przesłanie reklamowe ma zachęcić do wypróbowania danej usługi i rezygnacji z usług konkurencji. W tej fazie reklama nosi nazwę reklamy konkurencyjnej.

Funkcja przypominająca dotyczy okresu kiedy produkt bankowy wkracza w fazę dojrzałości. Warto wtedy organizować kampanie reklamowe przypominające klientom o pewnych cechach usług lub wzmac­nia­ją­ce lojalność wobec banku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moderujemy komentarze