środa, 20 czerwca 2018

Dobór i zakup nośników reklamy w sieci


Nośniki reklamy w Internecie zostały scharakteryzowane w rozdziale drugim. Są to strony WWW oraz poczta elektroniczna. Ze względu na olbrzymią ilość stron WWW, jak i stale rosnącą liczbę użytkowników sieci, wybór odpowiednich nośników jest w większym stopniu sztuką niż profesją. Najprostszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług specjalistycznych firm (internetowych domów mediowych, brokerów mediowych) oferujących cały pakiet najpopularniejszych i najliczniej odwiedzanych stron WWW z interesującej klienta kategorii. Oprócz pakietu stron oferują one również szereg dodatkowych usług, takich jak rozbudowane narzędzia docierania do grup docelowych reklamodawcy (wspomniane serwery reklamowe) uwzględniające dowolne kryteria określane przez klienta, lokalizacja reklam na stronie, pomiar efektywności reklamy i inne. Z doświadczeń domów mediowych wynika, że dobrym witrynami na kampanię reklamową są strony o tematyce giełdowej, ekonomiczno – finansowej, strony internetowe dzienników oraz portale (szczególnie podstrony w kategorii biznes)[1]. Po dokonaniu wyboru witryn (w zależności, czy jest to kampania marki czy produktu) określa się zamówienia reklam na poszczególnych witrynach, biorąc pod uwagę zarówno ograniczenia budżetowe, jak i konieczność dotarcia do odpowiedniej grupy odbiorców. Na tym etapie również wykorzystuje się serwery reklamowe, które na podstawie wstępnego testowania reklam na wybranych witrynach pozwalają na rezygnację z mniej efektywnych.


[1] Informacje uzyskane przez autora na podstawie rozmów ze specjalistami zajmującymi się planem i zakupem mediów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moderujemy komentarze