wtorek, 9 października 2018

Kampania reklamowa w Internecie - kampania banerowa



Bannerowa kampania reklamowa to wciąż najpopularniejsza płatna forma generowania odwiedzin firmowej witryny WWW. Do przeanalizowania poszczególnych etapów kampanii reklamowej w Internecie – jej przygotowania, przeprowadzenia i oceny rezultatów - posłuży przykład bannerowej kampanii reklamowej dla Hewlett Packard Polska (reklamowanym produktem była laserowa kopiarka, drukarka i skaner HP LaserJet 1100A), przygotowanej i przeprowadzonej przez internetowy dom mediowy IDMnet[1].
Pięć najważniejszych elementów przygotowawczego etapu każdej kampanii reklamowej to: 1) określenie celu kampanii, 2) określenie najważniejszych korzyści związanych z reklamowanym produktem (Unique Selling Proposition – USP), 3) określenie grupy docelowej, 4) wybór środków reklamowych, które zostaną zastosowane w kampanii, 5) wybór miejsc ukazywania się reklamy (media planning). Omówienie tych elementów posłuży zatem do zanalizowania przygotowań do kampanii reklamowej drukarki HP LaserJet 1100A.

1.    Określenie celu kampanii
IDMnet za najważniejsze cele kampanii uznał:
·           powiadomienie polskich użytkowników Internetu o nowym produkcie wprowadzanym na rynek przez Hewlett Packard,
·           przedstawienie zalet produktu, pokaz/opis działania,
·           budowanie image’u przedsiębiorstwa.

 Określenie najważniejszych korzyści.
Najważniejsze korzyści dla konsumenta, związane z reklamowanym produktem, IDM określił natomiast w następujący sposób:
·         szybkie wydruki o bardzo dobrej jakości,
·         funkcjonalność – drukuje, skanuje kopiuje, wysyła faksy przez modem w komputerze,
·         zaoszczędzenie miejsca na biurku.

2.      Określenie grupy docelowej
Reklamę postanowiono skierować do:
·         osób używających komputera do pracy zawodowej,
·         małych biur potrzebujących urządzeń o dużej funkcjonalności i jednocześnie po przystępnej cenie,
·         pracowników dużych firm, którzy potrzebują drukarki osobistej na swoim biurku.

3.      Wybór nośników reklamy
W kampanii, IDMnet zdecydował się na wykorzystanie przede wszystkim bannerów reklamowych nakłaniających do odwiedzenia strony podającej szczegóły o produktach, zamieszczonej na serwerze Hewlett Packard Polska (http://www.hp.com.pl/printers/biurowe/1100i1100a.html/).
Agencja przygotowała sześć rodzajów animowanych bannerów:




1)                             Banner 1 (B1) – „Wszystko w jednym”


2)      Banner 2 (B2) – „Znamy się mało”



3)         Banner 3 (B3) - „Dialog”









4)      Banner 4 (B4) - „Kliknij”





5)      Banner 5 (B5) – „Bałwany”






















6)         Banner 6 (B6) - „Komputerki”



Przekaz reklamowy zawarty na praktycznie wszystkich bannerach (B1, B2, B3, B5, B6) został tak skonstruowany, aby w sposób racjonalny przedstawić wszystkie najważniejsze korzyści związane z reklamowanym produktem – na każdym z wymienionych bannerów pojawia się np. zdanie podkreślające możliwość drukowania, kopiowania i skanowania na drukarce LaserJet 1100A. Realizacji innego celu kampanii – budowaniu wizerunku Hewlett Packard - służyć miało natomiast zawarcie nazwy firmy w reklamie – pojawia się ona albo w pełnej postaci włącznie z logo firmy (bannery B1, B2, B5), albo w wersji skróconej „HP” (bannery - B3, B6). Inny charakter – bardziej prowokujący do kliknięcia ze względu na tajemniczość, a także napis :”kliknij (...) jeśli potrafisz” – ma natomiast banner B4.
Oprócz animowanych bannerów, IDM postanowił wykorzystać w kampanii także inne środki reklamowe - artykuł sponsorowany (załącznik 1) oraz banner tekstowy, które zdecydowano się umieścić w jednym z internetowych magazynów. 


[1] Do napisania tego rozdziału wykorzystane zostały materiały otrzymane przez autora od IDMnet

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moderujemy komentarze