środa, 6 czerwca 2012

Zasadnicze funkcje reklamy

Reklama spełnia dwie zasadnicze funkcje. Pierwszą z nich jest aspekt informacyjny konsument musi zostać poinformowany o tym, że dany produkt ukazał się na rynku, jakie są warunki sprzedaży itp.

Druga funkcja to aspekt zachęcający i nakłaniający, mający przekonać konsumenta do podjęcia decyzji o zakupie produktu.

Poprzez realizowanie tych funkcji reklama ma osiągnąć cel, który ogólnie określa się jako zbliżenie konsumenta do produktu.

Celem głównym każdej reklamy jest wpływanie na poziom sprzedaży[1].

Cel reklamy przesądza o środkach, metodach, czasie, nasileniu i strukturze działalności reklamowej.

Jedno wydaje się pewne. Obecnie reklama musi być dziełem fachowców. Minęły czasy, gdy reklamę prasową projektował szef marketingu, a treść sportu telewizyjnego wymyślał prezes. Wkroczyli specjaliści od perswazji, dysponujący wieloma niekonwencjonalnymi technikami oddziaływania reklamowego na potencjalnego klienta. Znajomość procedur ich działania, języka, którym się posługują, nowych trendów pozwala na aktywny udział zleceniodawcy w procesie tworzenia reklamy[2].




[1] Jacek Kall, Reklama, Marketing bez tajemnic, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne SA, Warszawa 1998 s 63
[2] W. Budzyński, Reklama, techniki skutecznej perswazji, Wydawnictwo POLTEXT, Warszawa 1999, s.9

2 komentarze:

Moderujemy komentarze