Reklama spełnia dwie zasadnicze funkcje. Pierwszą z nich jest
aspekt informacyjny konsument musi zostać poinformowany o tym, że dany produkt
ukazał się na rynku, jakie są warunki sprzedaży itp.
Druga
funkcja to aspekt zachęcający i nakłaniający, mający przekonać konsumenta do
podjęcia decyzji o zakupie produktu.
Poprzez
realizowanie tych funkcji reklama ma osiągnąć cel, który ogólnie określa się
jako zbliżenie konsumenta do produktu.
Celem
głównym każdej reklamy jest wpływanie na poziom sprzedaży[1].
Cel reklamy
przesądza o środkach, metodach, czasie, nasileniu i strukturze działalności
reklamowej.
Jedno wydaje się pewne. Obecnie reklama musi być dziełem
fachowców. Minęły czasy, gdy reklamę prasową projektował szef marketingu, a
treść sportu telewizyjnego wymyślał prezes. Wkroczyli specjaliści od perswazji,
dysponujący wieloma niekonwencjonalnymi technikami oddziaływania reklamowego na
potencjalnego klienta. Znajomość procedur ich działania, języka, którym się
posługują, nowych trendów pozwala na aktywny udział zleceniodawcy w procesie
tworzenia reklamy[2].
[1] Jacek
Kall, Reklama, Marketing bez tajemnic,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne SA, Warszawa 1998 s 63
[2] W. Budzyński, Reklama, techniki skutecznej perswazji,
Wydawnictwo POLTEXT, Warszawa 1999, s.9
Dziękuję za fajny wpis :)
OdpowiedzUsuńProszę bardzo
OdpowiedzUsuń