wtorek, 12 czerwca 2012

Zalety i wady trzech sposobów prowadzenia reklamy


Podejmując decyzję dotyczącą prowadzenia reklamy trzeba dokładnie przeanalizować podstawowe możliwości, co zostało przedstawione w poniższej tabeli.

Tabela. Zalety i wady trzech sposobów prowadzenia reklamy.

Agencja

Usługi
 specjalistyczne

Reklama we własnym zakresie

Zalety

Wszechstronne umiejętności
Wszechstronne doświadczenie
Obiektywne spojrzenie na twój biznes oczami kogoś postronnego
Możesz uczyć się na cudzych błędach
Pracownicy agencji wyko-nają za ciebie całą robotę
Ciągłość kontaktów roboczych

 

Możesz wybrać prawdziwych ekspertów dla każdej części zlecenia
Możesz uzupełnić luki w swoich możliwościach bez kupowania pełnej usługi agencji
Mogą być tańsze
Mogą być szybciej zrealizowane

 

Wszystko kontrolujesz
Pełne zrozumienie swoich problemów
Uczysz się w miarę kontynuowania prac (nie ma zakłopotania w razie braku wiedzy)
Możesz to robić szybciej
Prawdopodobnie taniej

Wady

Brak szczegółowej wiedzy na temat twojego biznesu (z reguły)
Pracownicy agencji nie mogą ci poświęcić całego swego czasu
Może wykonać usługę marnej jakości dla dobrego klienta
Prawdopodobnie jej wykorzystanie jest drogie

 

Potrzebna jest dokładna kontrola i koordynacja, a to wymaga doświadczenia
Wymaga się dodatkowego starannego instruktażu przez cały czas
Trudno w pośpiechu uzyskać dodatkowe usługi

 

Łatwo popełnić błędy – nie ma nikogo, kto pomógłby sprawdzić
Brak wymaganych umiejętności
Brak specjalistycznego know-how
Ograniczone spojrzenie na problem – nie ma się skąd dowiedzieć, jakie może być inne na to spojrzenie (lub uzyskać dodatkowy bodziec)

Źródło; R. White, Reklama, czyli co to jest i jak się to robi, wyd. Business Press Sp. Z o.o., Warszawa 1993, str. 50-51.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moderujemy komentarze