Podstawowymi źródłami uświadomienia określonej potrzeby są:
·
brak produktu (fizyczny brak produktu u
konsumenta w większości przypadków inicjuje cały proces);
·
uzyskanie informacji o nowym produkcie (dość
często uświadomienie istnienia nowego produktu pociąga za sobą zmianę
dotychczasowych nawyków);
·
ujawnienie się nowych potrzeb (wywołane
najczęściej dostrzeżeniem określonego produktu u innych, np. u znajomych);
·
pojawienie się nowych możliwości finansowych (zmiana
sytuacji materialnej powoduje często inne spojrzenie na dotychczas użytkowane
produkty;
·
zmiana oczekiwań w stosunku do produktu (oczekiwania
formułowane przez konsumentów wobec produktów są pochodną m.in. struktury
rodziny, posiadanego statusu, zakresu oddziaływania reklamy; zmiany w tych
czynnikach pociągają za sobą zmiany potrzeb i oczekiwań).[1]
[1] L. Garbarski i inni, Marketing. Punkt zwrotny ..., str. 127.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Moderujemy komentarze