O zwracaniu uwagi w
marketingu na istniejące trendy była już mowa przy prezentowaniu prawa
nieprzewidywalności. Trzeba uważnie obserwować rynek, aby wychwycić trendy i
przede wszystkim odróżnić je od chwilowej mody. Moda nigdy nie trwa na tyle
długo, aby firma
z uwzględnienia jej w swojej działalności mogła odnieść poważne korzyści. Najlepiej jest chwilową modę przytłumić, nie zaspokoić jej
w pełni. Wówczas może ona przekształcić się w trend, względnie parę lat po wygaśnięciu może znowu powrócić.
z uwzględnienia jej w swojej działalności mogła odnieść poważne korzyści. Najlepiej jest chwilową modę przytłumić, nie zaspokoić jej
w pełni. Wówczas może ona przekształcić się w trend, względnie parę lat po wygaśnięciu może znowu powrócić.
2. Prawo zasobów.
Marketing przynosi pieniądze, ale również tych pieniędzy potrzebuje.
Żaden, nawet najlepszy pomysł sam się nie wykreuje. Żeby wejść do umysłu
potencjalnego klienta i w nim potem pozostać, trzeba pieniędzy. Kosztuje
reklama, kosztuje walka z konkurencją. Dlatego ten, kto ma jakiś dobry pomysł
powinien zdobyć pieniądze, żeby ten pomysł wykorzystać. Metody zdobycia tych
pieniędzy są różne, ważne aby znaleźć sposób skuteczny. Jedno jest pewne – na
drodze do sukcesu nie można skąpić.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Moderujemy komentarze