- informacyjna,
- nakłaniająca,
- przypominająca.
Funkcja informacyjna reklamy jest najczęściej stosowana w fazie wprowadzania
nowej usługi na rynek. Istnieje wtedy naturalna potrzeba otrzymania
podstawowych informacji oraz przedstawienia korzyści oferowanych klientom przez
dany produkt. W przypadku gdy już istniejący produkt ulega pewnym modyfikacjom,
ulepszeniom, należy również poinformować o tym klienta. W przypadku produktów
nowych lub częściowo modyfikowanych stosuje się reklamę nazywaną reklamą
pionierską.
Funkcja nakłaniająca jest stosowana przede wszystkim w fazie wzrostu usług, kiedy
klienci znają reklamowane usługi, a celem banku jest przekonanie ich do skorzystania
z oferty. Na rynku pojawiły się już produkty konkurencyjne, dlatego przesłanie
reklamowe ma zachęcić do wypróbowania danej usługi i rezygnacji z usług
konkurencji. W tej fazie reklama nosi nazwę reklamy konkurencyjnej.
Funkcja przypominająca dotyczy okresu kiedy produkt bankowy wkracza w fazę
dojrzałości. Warto wtedy organizować kampanie reklamowe przypominające klientom
o pewnych cechach usług lub wzmacniające lojalność wobec banku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Moderujemy komentarze