sobota, 25 sierpnia 2012

Podaż i ceny


Przez podaż należy rozumieć ilość dobra, jaką sprzedawcy są gotowi zaoferować przy różnym poziomie ceny. Podaż jest pojęciem komplementarnym wobec popytu. Gra podaży i popytu to podstawowy mechanizm funkcjonowania rynku. Podaż odnosi się do pełnej zależności między cenami a ilościami dostarczonych dóbr.
Cena to ilość pieniędzy, z którą można nabyć jednostkę danego towaru lub usługi. Ceny informują kupujących i sprzedających o przebiegu procesów gospodarczych wyrażają odpowiednią wartość, czyli ocenę zdolności produktu lub usługi do zaspokajania potrzeb klienta, rozumianych jako pewien stan odczuwania braku zaspokojenia. Przez wartość należy rozumieć dowolny przedmiot ; produkt, usługę, któremu jednostka przypisuje określoną rolę i znaczenie z punktu widzenia swoich dążeń. Wartość ma także swój wymiar nie materialny, a nawet wyimaginowany. W marketingu mówi się o wartości dostarczanych klientowi, który służy rozpoznawaniu sposobów zaspokajania potrzeb nabywcy. Łańcuch ten obejmuje sekwencje działań niezbędne do zaprojektowania, wyprodukowania dostarczenia na rynek i wspierania produktów w procesie prowadzącym do wymiany.
Marketing pojawia się, gdy ludzie decydują się na zaspokojenie swoich potrzeb i pragnień przez wymianę wartości, która ma miejsce wówczas, gdy uczestnicząca w tym akcie osoba otrzymuje pożądany produkt od innej osoby przez zaoferowanie czegoś w zamian. Transakcja wymienna dochodzi do skutku, jeśli strony w niej uczestniczące dojdą do porozumienia co do ilości, rodzaju produktu lub usługi i ceny. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moderujemy komentarze