Z czasem każda kategoria
rozpada się na grupy. Początkowo każda kategoria jest jednostką pojedynczą. Tak
było z komputerami, samochodami itp. Każda grupa staje się odrębną jednostką.
Każda ma swojego przywódcę (przeważnie tego, który tą grupę stworzył – zgodnie
z prawem kategorii). Trzeba tylko wybrać właściwy moment do stworzenia nowej kategorii, poczekać na odpowiedni rozwój wydarzeń, na zapotrzebowanie rynku na daną kategorię. Jeżeli nie można idealnie trafić
z momentem podziału – lepiej się pospieszyć niż spóźnić.
z prawem kategorii). Trzeba tylko wybrać właściwy moment do stworzenia nowej kategorii, poczekać na odpowiedni rozwój wydarzeń, na zapotrzebowanie rynku na daną kategorię. Jeżeli nie można idealnie trafić
z momentem podziału – lepiej się pospieszyć niż spóźnić.
2. Prawo perspektywy.
Nie należy się spodziewać aby działania marketingowe, nawet najbardziej
poprawne i zgodne z wszelkimi prawami dały natychmiastowe rezultaty. Złym
objawem jest jeżeli pozytywne skutki przychodzą zbyt szybko – skutki
długookresowe stanowią przeciwieństwo skutków krótkookresowych. Przykładem tego
są chociażby wyprzedaże, rabaty czy inne formy premiowania, rozszerzanie
asortymentu. Stąd wzięła się nazwa tego prawa, z potrzeby perspektywicznego
traktowania marketingu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Moderujemy komentarze