Każdy ma prawo do
zrobienia błędu i z tym trzeba się liczyć. Jeżeli uznaje się prawo do ryzyka, a
to w marketingu jest czasem konieczne, należy oczekiwać niepowodzenia i godzić
się z nim. Nie wolno tylko nie dostrzec tego błędu, nie przyznać się do niego i
nie wyciągnąć z tego żadnych wniosków. O wiele lepiej jest wszystko co wynikło
z błędu spisać na straty. No i oczywiście nie można tego błędu popełnić po raz
drugi. Najczęściej dochodzi do popełnienia błędu, jeżeli wykonuje się jakieś
działania w interesie kogoś z kierownictwa firmy zamiast w interesie firmy.
Dlatego menadżerowie powinni ocenić każdy pomysł na podstawie jego zalet, a nie
na podstawie tego, kto osobiście na nim skorzysta.
2. Prawo przesady.
Firma nie powinna przesadzać z autoreklamą. Wszyscy tak przyzwyczaili
się do reklamy, że patrzą na nią z dużą dozą sceptycyzmu. Zbyt nasilana reklama
może oznaczać, że firma wpadła w kłopoty – i często właśnie tak jest.
Przesadzona reklama przeważnie jest nieskuteczna, a czasem nawet szkodliwa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Moderujemy komentarze