Prezentujemy najlepsze prace dyplomowe (magisterskie, licencjackie) poruszające tematykę reklamy. Reklama w pracach.
sobota, 21 lipca 2012
Prawo nieprzewidywalności
Rynek jest mało
przewidywalny. I nie powinno być to dla nikogo dziwne, gdyż na pewno nikt nie
może przewidzieć działań konkurencji, która przecież zawsze stara się zaskoczyć
czymś oryginalnym. Drogą do sukcesu może być dobre planowanie krótkookresowe,
na podstawie którego wyznaczy się długoterminowy kierunek działań
marketingowych (ale nie plan długoterminowy). Wielu rzeczy nie można
przewidzieć, ale należy dostrzegać trendy (np. zainteresowanie sprawami
zdrowia). Oczywiście nie należy z istniejących w danym momencie trendów
wyciągać zbyt pochopnych i za daleko idących wniosków. Ponadto nie można
utożsamiać obserwowania trendów z badaniami marketingowymi. Nowych pomysłów i
koncepcji zbadać nie można, próba dokonania tego może przynieść duże straty.
Aby poradzić sobie z nieprzewidywalnością należy zachować ogromną elastyczność,
aby w odpowiedniej chwili zmienić się w odpowiednim kierunku. Przyszłości
przewidzieć nie można, nie można przewidywań uwzględniać w planach
marketingowych. Ale ryzyko czasem trzeba podjąć, to może się opłacić.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Moderujemy komentarze