Do potrzeby
agresywności nawiązuje również reklama czekolady Nestlé. W reklamówce
występują elementy charakterystyczne dla potrzeby agresywności - dzieci kłócą
się między sobą i dokuczają sobie oraz ojciec, który w zdecydowany sposób, z
bardzo zawziętą miną chce przerwać dzieciom kłótnię oraz wilk, który chce zjeść
Czerwonego Kapturka. Przekaz może być skierowany do ludzi, którzy, gdy im coś
nie dogadza (ojciec reagujący agresywnie na kłótnię dzieci, które przeszkadzają
mu czytać) lub stoi na przeszkodzie w realizacji ich zamierzeń reagują agresją,
stają się wojowniczy przy lada zaczepce i łatwo dołączają się do wszelkich
awantur, skłonni są do łatwego objawiania własnego niezadowolenia i nie starają
się go ukrywać (dzieci, ojciec).
W reklamie batonu Bajka fabuła
nawiązuje do bajki o czerwonym kapturku, z tym, że w tej reklamie Kapturek
pokonuje wilka. Występuje, więc nacisk na pragnienia i tendencje potrzeby
agresywności zmierzające do przezwyciężenia siłą opozycji, do walki do
atakowania. Odwołuje się przez to do takich reakcji z życia codziennego jak:
usuwanie innych z drogi, działanie przymusem i siłą, kopanie, ujawnianie aktów
wściekłości, poruszanie się w sposób nie liczący się z nikim. Człowiek taki
staje się wojowniczy przy lada zaczepce (Kapturek od razu zaczyna walczyć z
wilkiem) i jeśli ktoś się takiemu człowiekowi przeciwstawia, traktuje go
bezwzględnie. I właśnie wszystkie omówione elementy można dostrzec w zachowaniu
Czerwonego Kapturka ukazanym w tej reklamówce.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Moderujemy komentarze