środa, 4 grudnia 2013

Reklama czekolady Nestlé



Do potrzeby agresywności nawiązuje również reklama czekolady Nestlé. W reklamówce występują elementy charakterystyczne dla potrzeby agresywności - dzieci kłócą się między sobą i dokuczają sobie oraz ojciec, który w zdecydowany sposób, z bardzo zawziętą miną chce przerwać dzieciom kłótnię oraz wilk, który chce zjeść Czerwonego Kapturka. Przekaz może być skierowany do ludzi, którzy, gdy im coś nie dogadza (ojciec reagujący agresywnie na kłótnię dzieci, które przeszkadzają mu czytać) lub stoi na przeszkodzie w realizacji ich zamierzeń reagują agresją, stają się wojowniczy przy lada zaczepce i łatwo dołączają się do wszelkich awantur, skłonni są do łatwego objawiania własnego niezadowolenia i nie starają się go ukrywać (dzieci, ojciec).
         W reklamie batonu Bajka fabuła nawiązuje do bajki o czerwonym kapturku, z tym, że w tej reklamie Kapturek pokonuje wilka. Występuje, więc nacisk na pragnienia i tendencje potrzeby agresywności zmierzające do przezwyciężenia siłą opozycji, do walki do atakowania. Odwołuje się przez to do takich reakcji z życia codziennego jak: usuwanie innych z drogi, działanie przymusem i siłą, kopanie, ujawnianie aktów wściekłości, poruszanie się w sposób nie liczący się z nikim. Człowiek taki staje się wojowniczy przy lada zaczepce (Kapturek od razu zaczyna walczyć z wilkiem) i jeśli ktoś się takiemu człowiekowi przeciwstawia, traktuje go bezwzględnie. I właśnie wszystkie omówione elementy można dostrzec w zachowaniu Czerwonego Kapturka ukazanym w tej reklamówce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moderujemy komentarze