Podstawową formą zaistnienia firmy w Internecie jest stworzenie własnej witryny WWW. Dzięki niej, jak słusznie zauważa to Zbigniew Ruszczyk w książce zatytułowanej „Internet w biznesie”, firma może zrealizować wszystkie najważniejsze cele każdej kampanii reklamowej. Pisze on: „Właśnie na stronach WWW możliwe jest: opisywanie świadczonych usług - z dowolną szczegółowością, przy zastosowaniu pełnej palety kolorów i wszystkich niezbędnych elementów, w tym dźwięków, animacji, grafiki trójwymiarowej, interaktywności; budowanie image przedsiębiorstwa - poprzez tworzenie profesjonalnego serwisu WWW (...) i ogólnie dostępnego kontaktu z klientami (...); informowanie o nowym produkcie (...); wyjaśnianie, jak produkt działa (...); poprawianie „fałszywych wyobrażeń o produkcie” (...); redukowanie obaw konsumenta (...); nakłanianie konsumenta, aby dokonał zakupu natychmiast oraz nakłanianie klienta, by złożył zamówienie (...); przypominanie, gdzie dany produkt można nabyć (...); utrzymywanie wcześniej zdobytej wysokiej świadomości o produkcie (...)[1].
Aby jednak firma mogła zrealizować te wszystkie cele, nie może ona zapomnieć, że reklama zawarta na jej stronach WWW dociera do odbiorcy tylko wtedy, kiedy ten z własnej woli zdecyduje się na kontakt z nią. Tworząc reklamę reklamodawcy muszą więc w dużo większym stopniu niż w mediach tradycyjnych, uwzględnić potrzeby i oczekiwania konsumentów, tylko bowiem kreując użyteczność swojej reklamowej witryny, uda im się przyciągnąć do niej odbiorców.
---
[1] Zbigniew Ruszczyk: Internet w biznesie; Gdańsk 1997, s. 374-375
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Moderujemy komentarze